Blogteksten
Tja, inderdaad: redenen genoeg om te gaan bloggen. Maar hoe pak je dat in vredesnaam aan? Waar moet je over schrijven? Hoe zet je dat pakkend op papier? En – misschien nog wel belangrijker – waar haal je de tijd vandaan? Als je zelf aan de slag wil, raad ik je aan een aantal van mijn blogs over bloggen te lezen. Dan heb je handvatten om van start te gaan. Als je wilt voer ik na afloop een laatste redactieslag uit, zodat je zeker weet dat er straks een gestroomlijnd verhaal online staat.
Op het afgesproken tijdstip ontvang jij het blog retour. Een krachtig, helder en overtuigend verhaal. Heb je nog opmerkingen of aanpassingen? Dan voer ik die natuurlijk door. Daarna ontvang jij de definitieve versie. Wil jij het blog onder je eigen naam publiceren, om zo je expertise te onderschrijven? Geen probleem. Ik werk wel vaker als ghostwriter.
Blogs zijn een ideale manier om te zorgen dat je hoger eindigt in de zoekmachines. Hoe dat komt?
- Je kunt je blog makkelijk SEO maken: hierdoor ben je beter vindbaar in de zoekmachines. Jij laat weten op welke zoekterm dit blog gevonden moet worden en daar stem ik de tekst op af. Daarbij is het een voordeel dat blogteksten gemiddeld net wat langer dan een gewone webtekst: zoekmachines stellen daar namelijk eisen aan.
- Zoekmachines vinden jouw site interessanter als er regelmatig nieuwe content op verschijnt. Elke keer als je een blog post, wordt je dus een beetje belangrijker.
- Als je een nieuw blog hebt, sla je natuurlijk even flink op de tamtam. Je publiceert immers niet voor niets een blog. Door berichten te plaatsen op social media of een mailing of nieuwsbrief te versturen met een link naar jouw blog, bezoeken meer mensen jouw website. Dat maakt dat zoekmachines je hoger inschatten en je hoger in de zoekresultaten eindigt. En wie wil dat nou niet?