Nieuwsbrieven – 7 schrijftips die zorgen voor succes
E-mail nieuwsbrieven zijn relatief goedkoop en brengen je product of dienst keer op keer onder de aandacht van mensen die hierin geïnteresseerd zijn. En doordat jij steeds opnieuw even op het netvlies van de beslisser staat, neemt de kans dat jouw bedrijf in een keuzeproces wordt meegenomen zienderogen toe. Maar waar moet je op letten als je nieuwsbrieven schrijft?
Nieuwsbrieven – 7 schrijftips voor succes
1. Stel de klant centraal
Stem je artikelen af op de informatiebehoefte van je klant. Bied je heel uiteenlopende producten of diensten? Overweeg dan verschillende nieuwsbrieven te versturen. Personaliseer de nieuwsbrief!
2. Schrijf prikkelende titels
Formuleer een prikkelend onderwerp bovenaan je mail, dat verwijst naar het hoofdartikel. Zorg dat ook alle andere titels en tussenkoppen stimuleren tot verder lezen en in één oogopslag duidelijk maken waar je teksten over gaan.
3. Houd het simpel
Vermijd moeilijk taalgebruik en lange teksten. Met een korte, helder geformuleerde boodschap houd je lezers vast en bereik je meer.
4. Schrijf actief
‘…zou een kans kunnen bieden’ of ‘…biedt een kans’? Actief schrijven brengt vaart in je tekst en is veel overtuigender.
5. Maak duidelijke links
Vermijd het nietszeggende ‘Lees verder’. Zorg dat de link de achterliggende informatie verwoordt.
6. Stuur lezers naar je website
Maak je lezers nieuwsgierig! Dat maakt dat ze uiteindelijk op de link klikken en op de landingspagina’s van je website terechtkomen.
7. Schrijf pakkende landingspagina’s
Zorg voor een goed verhaal op je landingspagina, dat die informatie bevat die de lezers zoeken en verwachten. Neem ook een call-to-action op, bijvoorbeeld: ‘Speciale aanbieding’ of ‘Neem contact met mij op’.
Wil je snel en eenvoudig zélf je nieuwsbrieven opmaken en versturen? Dan kun je bijvoorbeeld gebruik maken van Mailchimp. Heb je hulp nodig bij de teksten? Neem dan contact op.