Content marketing

Met content marketing levert je content meer op


 

Met content marketing levert je content meer op

 

Home Blog Met content marketing levert je content meer op

Content marketing is meer dan alleen content op je website plaatsen. Met content marketing heb je als bedrijf namelijk een doel voor ogen. Iets waar je heel gericht naar toe werkt. Plaats je losse flodders online, ‘omdat je nou eenmaal content moet plaatsen’, dan is het maar afwachten wat er gebeurt. Ga je echter doordacht aan de slag, dan levert content een serieuze bijdrage aan je naamsbekendheid, zichtbaarheid én resultaat. Hieronder lees je hoe je dat aanpakt.

Content marketing begint met een marketingplan

Content marketing is altijd gestoeld op het strategisch marketingplan. In dat plan staat precies wat jij als bedrijf wilt bereiken. En hoe je dat denkt te realiseren. Je benoemt dus je doelen en doelgroepen en de marketing- en communicatiemiddelen die je wilt inzetten. Maak daarbij weloverwogen keuzes en zorg voor een optimale mix van online en offline media.
Denk je dat content marketing een serieuze bijdrage kan leveren aan jouw bedrijfsdoelen? Dan stel je daar een apart plan voor op.

Stel een content marketingplan op

Wil je actief inzetten op content? Ga dan niet meteen als een bezetene blogs, artikelen, whitepapers en ebooks schrijven en online gooien. Dat is namelijk weinig effectief. Stel eerst een content marketingplan op. Zoom in op je doelen, doelgroepen en online (social) mediakanalen. Maak ze specifieker. Onderzoek welke zoekwoorden worden gebruikt. Welke informatie voor jouw doelgroepen relevant is. Welke media ze raadplegen of gebruiken. Op basis hiervan stel je een concreet plan op, waarmee je het maximale uit je content  haalt. Vind je dit lastig, dan kun je altijd een professionele partij inschakelen.

Maak een planning

Om te zorgen dat content marketing structureel aandacht krijgt, is het verstandig meteen een planning op te stellen en vast te leggen wie, wat, wanneer aanlevert en publiceert. En wie verantwoordelijk is voor de opvolging: als mensen op je bericht reageren, wil je natuurlijk wel laten merken dat je betrokken bent.
Door alles zwart op wit te zetten zijn de verantwoordelijkheden helder en publiceer je structureel relevante informatie. Dat betekent dat je keer op keer de aandacht van je doelgroepen trekt en dat jouw bedrijfsdoelen steeds een stapje dichterbij komen.

Ga je content schrijven? Lees dan de tips voor sterke online teksten. Met de 7 tips voor SEO webteksten zorg je er bovendien voor dat je content goed wordt gevonden in de zoekmachines. Heb je nog vragen? Neem dan gerust contact op.