Update van je website

Eindelijk tijd voor een update van je website


 

Eindelijk tijd voor een update van je website

 

Home Blog Eindelijk tijd voor een update van je website

Een update van je website in deze crisistijd? Ja, want nu we langzaamaan beginnen te wennen aan thuis- en onlinewerken, keert de rust weer een beetje terug. Voor veel bedrijven geldt dat er relatief rustige tijden aanbreken. Dit is dus hét moment om eindelijk die dingen aan te pakken waar je normaal gesproken niet aan toekomt. Zoals bijvoorbeeld je website, die misschien al tijden aan een update toe is. Dan ben je helemaal straks helemaal startklaar én goed vindbaar als het normale leven weer aanbreekt.

Gefocust en snel een nieuwe website

Vaak ben je zo hard aan het rennen voor je klanten, dat werken aan je eigen bedrijf erbij inschiet. Door het coronavirus moeten veel bedrijven echter noodgedwongen pas op de plaats maken: een uitgelezen moment om je eigen bedrijf ’s goed onder handen te nemen en stevig op de kaart te zetten. Nu heb je eindelijk de rust en ruimte om dat grondig, gefocust én snel aan te pakken. Dus: stel jezelf eens de volgende vragen.

Is het tijd voor een update van je website?

  1. Zijn jouw doelen en focus nog hetzelfde?

Denk eens na over je doelen en je focus. Zijn die nog hetzelfde als een aantal jaar geleden of heeft er een verschuiving plaatsgevonden? Heb je nog steeds dezelfde doelgroepen? Wil je ze nog steeds met u aanspreken of schakel je over op je? Klopt de informatie op je website nog wel of is die eigenlijk gedateerd en/of onvolledig?

  1. Wordt jouw website goed gevonden?

En hoe zit het met de vindbaarheid van je site? Sta je hoog in de zoekresultaten van de zoekmachines? Word je gevonden op de trefwoorden die voor jou belangrijk zijn? Is jouw site responsive, zodat deze op alle devices goed leesbaar is? Kortom: is jouw website SEO (Search Engine Optimized)?

  1. Is jouw bedrijf zichtbaar aanwezig?

Je kunt je ook ’s buigen over de vraag hoe zichtbaar je bedrijf is. Want met alleen een website ben je er nog niet. Dan stel je je afwachtend op en hoop je maar dat je wordt gevonden. Door actief blogs en berichtjes te posten op je site én op social media vergroot je je zichtbaarheid. En heb je wel ’s overwogen een nieuwsbrief te versturen? Zo kom je keer op keer in beeld bij mensen die in jouw bedrijf, producten en/of diensten zijn geïnteresseerd. Door nu aan de slag te gaan met een contentkalender voor het komende jaar en eventueel al wat blogs te schrijven, weet je zeker dat jij de komende tijd goed in beeld bent.

Heb jij één of meer keer ‘Nee’ geantwoord?

Dan kan jouw website wel een verbeterslag gebruiken. Besteed de komende tijd nuttig en efficiënt en ga er nu mee aan de slag: dan maak je na de crisis een vlammende start. Als je wil, denk ik mee over de invulling van je site en schrijf ik krachtige SEO teksten die jouw potentiële klanten overtuigen én de vindbaarheid van je website verbeteren. En natuurlijk kun je ook voor een boost van je zichtbaarheid bij me terecht. Wil je meteen de vormgeving en je CMS aanpassen of vervangen? Dan breng ik je graag in contact met de juiste partijen. Bel of mail me gewoon als je vragen hebt of de mogelijkheden wilt bespreken: ik help je graag. Dan is die update van je website in de kortste keren realiteit.