5 goede redenen om een jubileumboek te laten maken
Je bedrijfsjubileum staat voor de deur: dat moet gevierd worden! Misschien heb je wel overwogen een jubileumboek te laten maken, maar ja… Wat levert het je eigenlijk op? Dus laat je het erbij zitten. Zonde! Zo’n boek over je bedrijf is namelijk een uitstekend acquisitiemiddel. En dan hebben we het nog niet over de trots die je ervaart als je je eigen boek in handen houdt.
5 redenen om een jubileumboek te laten maken
-
Je creëert binding met je klanten
In een jubileumboek beschrijf je de kern van je bedrijf. Je laat zien wie jullie zijn. Wat jullie belangrijk vinden. Wat de drijfveren, waarden en normen zijn. Doordat je jezelf zo ‘blootgeeft’ leren mensen je bedrijf echt kennen. Zo creëer je sympathie en betrokkenheid. En bind je je klanten aan je bedrijf. Frederick Reichheld toonde het aan in zijn boek The Loyalty Effect: bedrijven die 5% meer klanten behouden, kunnen hun winstgevendheid (afhankelijk van de branche) met 25 tot 95% verhogen.
-
Je creëert meerwaarde
Voor veel bedrijven geldt dat ze meer dan één dienst of product bieden. In de praktijk blijkt echter dat klanten vaak maar een fractie van het totale aanbod kennen. In een jubileumboek laat je ze kennismaken met jouw hele palet aan mogelijkheden. En dat loont. Dit zijn namelijk mensen die al zaken met je doen. Die je kennen. Onderzoek toont aan dat de kans dat je iets aan een bestaande klant verkoopt 60 tot 70% is. Bij een nieuwe klant is die kans slechts 5 tot 20%.
-
Je toont je expertise
Je viert je jubileum. Dat betekent dat je solide bedrijf bent, met jarenlange kennis en ervaring binnen jouw vakgebied. In een jubileumboek belicht je jullie expertise en laat je zien wat jouw toegevoegde waarde voor klanten is. En door je trouwe klanten dat zelf te laten vertellen, maak je het extra geloofwaardig.
-
Je vergroot je zichtbaarheid
Met een jubileumboek val je meer op dan met een standaard flesje wijn. Een mooi boek wordt doorgebladerd en op een leestafel gelegd. Hierdoor zijn er meer mensen die met jouw bedrijf kennismaken én die straks precies weten wat je doet en waar je voor staat.
-
Je hebt een perfect acquisitiemiddel én relatiegeschenk
Zoals we hierboven al schreven: in een jubileumboek geef je een uiterst compleet beeld van je bedrijf. Van je producten en/of diensten, expertise, de bedrijfscultuur… En met een mooi boek vergroot je je professionele uitstraling. En of je ‘m nu weggeeft tijdens een acquisitiegesprek of cadeau doet als eindejaarsgeschenk, aan relaties of aan medewerkers: zo’n jubileumboek doet het altijd goed.
Wil jij je eigen jubileumboek?
Zie je het al helemaal zitten om je eigen jubileumboek te laten maken? Of zie je misschien op tegen de tijd die je erin moet stoppen? Dat valt eigenlijk reuze mee. We doorlopen samen zeven stappen, waarbij we je zoveel mogelijk werk uit handen nemen. En de kosten? Die zijn volledig afhankelijk van jouw wensen. Van de dikte, de oplage en de afwerking. Het maakt namelijk nogal een verschil of je kiest voor een heel eigen opmaak of voor een bestaande template, die we afstemmen op jouw bedrijf. Daarom brengen we eerst je wensen in kaart en ontvang je daarna een maatwerk aanbod. Maar wat we sowieso kunnen zeggen: als acquisitiemiddel loont een bedrijfsboek zeker de moeite!
Heb je nog vragen? Of wil je een afspraak maken om de mogelijkheden te bespreken?