Ghostwriter
Waarom een ghostwriter? Omdat je je expertise wilt laten zien. Je online zichtbaarheid wilt vergroten. Beter vindbaar wilt zijn. Content is immers koning. Maar misschien wil je ook wel gewoon een goed verhaal vertellen tijdens een bijeenkomst. Of je bedrijf of jezelf deskundig profileren in een promotievideo. Heb je zelf geen tijd of lukt het je niet een aansprekend stuk op papier te zetten? Dan biedt een ghostwriter uitkomst. Zo profileer jij je moeiteloos als expert.
Even je bedrijf, expertise of persoonlijke ervaringen toelichten tijdens een evenement of bijeenkomst. Een kersttoespraak houden voor je personeel. Je bedrijf presenteren tijdens een promotievideo. Sommige mensen schudden het zo uit hun mouw, anderen vinden het lastig. Een ghostwriter biedt uitkomst en zet in samenspraak met jou een concreet en pakkend verhaal voor je op papier. En dat hoeft niemand te weten.
Meer content, beter vindbaar
Als je als bedrijf succesvol wilt zijn, is online aanwezigheid en vindbaarheid van groot belang. En dus moet je zorgen dat je keer, op keer, op keer onder de aandacht komt. Dat je steeds weer nieuwe, relevante content publiceert, die past bij de behoefte en vragen van jouw doelgroep. Tuurlijk, klinkt allemaal logisch, maar waar haal je in vredesnaam de tijd vandaan om al die blogs, persberichten, nieuwsbrieven of mailings te schrijven? En heb je er überhaupt wel kaas van gegeten, van schrijven?
Strategie
Als jouw teksten een verkeerde insteek hebben of slecht leesbaar zijn, zijn ze eigenlijk al zinloos. En met lukraak wat berichtjes online knallen, ga je het ook niet redden. Je moet echt voor ogen hebben waar je naartoe wilt. Je moet dus een strategie hebben. Er moet een fundament onder je content liggen. Dat zorgt er ook voor dat content schrijven een professionele insteek vereist. Op internet vind je verschillende blogs met handvatten voor het schrijven van blogs, nieuwsbrieven en persberichten. Dat helpt je zeker als je besluit hier zelf mee aan de slag te gaan.
Ghostwriter vergroot zichtbaarheid
Heb je geen tijd of zin om zelf content te produceren? Ik schrijf blogs, persberichten, nieuwsbrieven, mailings en voice-overs: als ghostwriter. Bedrijven publiceren of vertellen dit verhaal vervolgens alsof ze het zelf hebben geschreven. Soms wel ’s jammer, want er zitten best aansprekende namen bij. Maar het gaat erom dat zij alle aandacht krijgen. Dat zij gezien worden. En dus doe ik mijn werk gewoon anoniem, achter de schermen. Maar als ik die tekst dan later weer ergens zie opduiken of hoor, ben ik stiekem best een beetje trots! Want zichtbaarheid: daar draait het om!
Wil je meer weten over de mogelijkheden? Neem contact op!