Over Tekst2
Kristel Beerling: tekstschrijver. Dat ben ik. Mijn doel? Zorgen dat jij je bedrijf of organisatie professioneel en onderscheidend profileert. Zodat jij je doelen waarmaakt.
Ik houd wel van een uitdaging. Nieuwe (lastige!) materie is dus alleen maar leuk. Het is een sport om door te vragen en helder te krijgen wat de toegevoegde waarde van een bedrijf nou precies is. Om met aandacht te luisteren en tot de kern te komen. Enthousiast en betrokken. Met een groot inlevingsvermogen. En om vervolgens de vertaalslag te maken naar een overtuigend en helder verhaal, waarmee je mensen voor je wint.
Tijdens de achttien jaar dat ik in verschillende marketing- en communicatiefuncties werkte, leerde ik na te denken over doelen en strategie. Over doelgroepen en de inzet van media. Over spelen met taal. En hoe dat bijdraagt aan betere bedrijfsresultaten. Dat zorgt ervoor dat ik meedenk en je (ongevraagd) advies geef als ik kansen zie om de communicatie te verbeteren. En het levert je teksten op die onderdeel uitmaken van een groter geheel. Die aansluiten op jouw bedrijfsstrategie en bedrijfscultuur. Met de juiste ‘tone of voice’.
Persoonlijk en authentiek
Wat je ook doet: alles draait om mensen. Om jouw doelgroepen. En – minstens zo belangrijk – om jouw medewerkers. Zij vormen immers de kern van jouw bedrijf of organisatie. Hun kennis en expertise, hun gedrevenheid en sociale vaardigheden maken jouw bedrijf tot wat het is. Door de ervaringen en verhalen van je doelgroepen en medewerkers te verwerken in je publicaties, laat je zien waar je voor staat. Maak je je marketing- en communicatie-uitingen persoonlijk en authentiek. En interessant om te lezen.
Juist tijdens die interviews en de uitwerking ervan realiseer ik me hoeveel mazzel ik heb met m’n werk. Mensen waarderen het namelijk enorm als je oprecht belangstelling toont. Als je luistert. Je krijgt daar zoveel positiviteit voor terug. En daar word ik blij van en heb jij profijt van.
En: actie!
Ik vind het belangrijk eerst met elkaar in gesprek te gaan. Maar laten we het vooral concreet houden. De koe bij de horens vatten. Wat mij betreft is afspraak daarbij afspraak.
Tijdens het schrijven zoek ik creatieve oplossingen. Formuleringen die prikkelen en boeien. Die de aandacht trekken én vasthouden. Passend bij jou en bij jouw doelgroep. Zodat ze overtuigen en je echt wat opleveren. Dat blijft voor mij de kick.
Zijn wij een match?
Mijn ideale opdrachtgever werkt vanuit z’n hart en overtuiging en staat echt ergens voor. Hij heeft kwaliteit hoog in het vaandel en wil het verschil maken voor zijn klanten. Of voor de samenleving. Het is een opdrachtgever die gelooft in inhoud, echtheid, betrokkenheid. In doen wat je belooft en nét even dat extra tandje bijzetten, om zo te bouwen aan een langetermijnrelatie.
Herken jij je hierin? En heeft jouw werk te maken met duurzaamheid, bouw, logistiek of transport? Dan zouden we best wel ’s wat voor elkaar kunnen betekenen. Maar ook als je in een ander vakgebied werkt, sta ik er natuurlijk voor open een keer kennis met je te maken!
De meeste communicatie-uitingen bestaan uit meer dan tekst. Ik werk samen met vormgevers, fotografen, webbouwers, PR-, sales- of communicatieadviseurs en/of communicatie- of reclamebureaus. In m’n portfolio zie je met wie ik aan de verschillende opdrachten werkte. Samen leveren we je een professioneel totaalpakket. We regelen het gewoon. Heel gemakkelijk!