Wanneer heeft jouw website voor het laatst gedoucht?
Stel je voor dat je tien jaar lang niet zou douchen. Tien jaar niet naar de kapper. Geen haren kammen. Niet scheren. Geen schone kleren aan. BRR! Tien jaar je kantoor niet onderhouden dan? Niet stofzuigen of afstoffen. De vaat steeds verder opstapelen. Geen prullenbakken legen. De gaten en vlekken in je vloerbedekking laten voor wat ze zijn. MWAH: ook geen optie. Maar hoe kan het dan dat sommige bedrijven tien jaar lang niets aan hun website doen?
Je website is vaak de eerste indruk die je maakt. Het is je externe kantoor. En die eerste indruk kan ook heel goed de laatste zijn… Toch is de website voor veel bedrijven een ondergeschoven kindje. Ze hebben een site, maar daar is alles mee gezegd. Vervolgens vragen ze zich wel serieus af hoe het komt dat die site ze geen extra werk oplevert.
Sites met ‘het laatste nieuws’ uit 2011. Met links die niet werken. Een structuur die in de loop der jaren volledig onbegrijpelijk is geworden. Medewerkers die er niet meer werken. Een oubollige uitstraling vol ouderwetse stockfoto’s én dito taalgebruik. Totaal achterhaald.
Tien jaar niets doen. Niets doen aan je uitstraling. Aan de inhoud van je producten en diensten. Niets nieuws communiceren… En toch had ik laatst echt een klant, die opbiechtte dat hij zijn site sinds de lancering, tien jaar geleden, niet meer had aangepast… Eigenlijk best bewonderenswaardig als je dan überhaupt nog bestaansrecht hebt. Een gemiste kans ook, want een goed onderhouden website draagt juist positief bij aan je bedrijfsresultaat.
De technische ontwikkelingen gaan razend snel. Wil je dat mensen jouw bedrijf als serieuze optie zien? Dan moet je structureel onderhoud plegen aan je site. Dat betekent: continue aandacht voor professionele content. Content die voor jouw doelgroep de moeite waard is om te lezen. Die de aandacht trekt. Die die aandacht vasthoudt. Die SEO is. Die jouw vindbaarheid vergroot. Het betekent ook: met enige regelmaat je hele site vernieuwen. Een rot dak vervang je tijdig, omdat het anders ten koste gaat van de rest van je pand. Dat geldt ook voor je website. Alleen gaat die helaas een stuk minder lang mee….
Dus: wil jij je zichtbaarheid én je concurrentiepositie verbeteren?
Verwoord dan krachtig en helder jouw kennis en kunde, jouw toegevoegde waarde, op je website. Schrijf gedegen webteksten en voeg structureel nieuwe content toe. Echt: een frisse, schoongespoelde website levert meer op.