Zet je klant centraal
Vaak beginnen bedrijven hun website of folder met een uitgebreid verhaal over zichzelf. Wij hebben al 25 jaar ervaring. Wij zijn iso-gecertificeerd. Wij zijn expert. Wij werken vanuit een prachtig pand. Wij boeken geweldige resultaten. Maar wat denk je: is jouw klant op zoek naar die informatie? En hoe overtuigend is dat eigenlijk: wij van wc-eend adviseren wc-eend… Wil jij potentiële klanten bereiken én overtuigen? Zorg dan dat alles om hén draait: zet de klant centraal!
De vraag van de klant centraal
Als mensen op zoek gaan naar informatie, willen ze antwoord krijgen op hun vragen. Vaak zoeken ze een oplossing voor hun probleem. Het is dus zaak dat je klant zich meteen aangesproken voelt en herkent in de geschetste situatie. Daarom: stel de klant centraal, in plaats van je eigen bedrijf.
Hoe je dat aanpakt? Houd mensen in de titel én in de eerste alinea een spiegel voor. Laat ze zien hoe de toekomst eruit kan zien als zij met jou zaken doen. Betere bedrijfsresultaten. Optimale bereikbaarheid. Gestroomlijnde processen. Gemotiveerd personeel. Nooit meer RSI-klachten. Wie wil dat nu niet? Precies! En daarom lezen ze verder. Om in een later stadium uit te vinden waarom jouw bedrijf de uitgelezen partij is.
Klanten aan het woord
Wil je mensen vervolgens overtuigen van de kwaliteit van je geleverde producten en diensten? Ga dan niet zelf roepen dat je zo goed bent, maar laat bestaande klanten aan het woord. Laat ze kort vertellen waarom ze graag met jou zaken doen en wat hun ervaringen zijn. Echte referenties, van échte mensen die met naam en toenaam worden genoemd, zijn vele malen geloofwaardiger en creëren bovendien een stuk klantenbinding.
Dus: wil jij dat je website, folders, flyers en artikelen daadwerkelijk wat opleveren? Focus dan op potentiële én huidige klanten. Daar draait het uiteindelijk om! Heb je daarbij wat hulp nodig? Ik help je graag. Neem contact op.